В Google представили ARCore

В Google представили ARCore

Фото: wikimedia.org

Віртуальна реальність з'явилась відносно недавно. Проте технологія вже встигла перевернути уявлення більшості користувачів про світ комп'ютерних ігор, а тепер – і мобільних додатків.

Від початку світ здивували VR окуляри та системи, які дозволяли перенести гру у реальний простір. "Корпорація добра" не могла просто стояти осторонь такого стрімкого розвитку технологій доповненої реальності.

У відповіть на Apple Kit для iOS у Google випустили ARCore – платформу для розробки мобільних додатків з доповненою реальністю на базі операційної системи Android. Нагадаємо, що лише у червні поточного року в Apple презентували аналогічну за призначенням платформу для розробки додатків з доповненою реальністю на базі iOS.

Що собою являє ARCore від Google? Простими словами, це набір засобів для розробки програм (SDK) на базі операційної системи Android. Для розробників система ARCore стала деякою мірою фреймворком чи бібліотекою для розробки повноцінних додатків з доповненою реальністю, адаптованих під вимоги усіх девайсів на базі ОС Android.

Основна відмінність ARCore від попередніх фреймворків для розробки мобільних додатків – можливість фіксування та сприйняття рухів через пересування камери та визначення горизонтальних поверхонь. Три ключових технології лежать в основі представленої ARCore:

  • Розуміння оточуючого світу. Відповідає за те, щоб визначати горизонтальні поверхні та вміти правильно визначати їх масштаб та розмір;
  • Відслідковування рухів. ARCore дозволяє реалізувати функціональність, за якої віртуальний об'єкт "стоїть" на попередньо визначеній горизонтальній поверхні, не дивлячись на трясіння смартфону;
  • Оцінка освітлення. Ця технологія дозволяє віртуальним об'єктам, створеним за допомогою ARCore, реагувати на реальне освітлення. Вони можуть відкидати тінь, жахатися темряви та можуть отримати цілий ряд природніх рис реальних істот.

Представлена у серпні цього року ARCore базується на попередніх розробках Google у сфері віртуальної реальності. Базою стала платформа Tango, яку світ побачив на презентації у 2014 році. На базі Tango також можна було створювати додатки з доповненою реальністю, проте фреймворк вимагав спеціальної техніки та попередньо адаптованих мобільних телефонів і планшетів. Через цю складність та необхідність використання дорогих сенсорів для визначення оточуючого середовища (схожі використовуються у домашніх VR-kits). Висока вартість розробки подібних проектів відштовхнула інвесторів і розробників, а тому Tango можна вважати мертвим проектом.

Висока вартість розробки подібних проектів відштовхнула інвесторів і розробників, а тому Tango можна вважати мертвим проектом.

Та ARCore дала нове життя забутій платформі. Базуючись на ідентичних принципах, технологію тепер можна реалізувати на усіх смартфонах, які працюють на базі операційної системи Android. Для розробки додатку на ARCore не потрібно використання додаткових і достатньо дорогих сенсорів. Сучасні смартфони вже обладнані камерами та гіроскопами, а цього достатньо для якісної розробки гри чи іншого мобільного додатку формату VR.

В штаб-квартирі Google роблять великі ставки на проект. Розробники впевнені, що наразі більше ста мільйонів смартфонів по всьому світу будуть підтримувати мобільні додатки, створені за допомогою ARCore. Але наразі платформа випущена у демо-версії і підтримується лише флагманськими Android-девайсами (Google Pixel/Pixel XL та Samsung Galaxy S8/S8+).

Але навіть невелика кількість варіантів смартфонів, що підтримують ARCore – це вже великий крок вперед для мобільної розробки. Це реальні девайси, які можуть протестувати реальні користувачі. Розробники поступово починають проводити невеликі експерименти з доповненою реальністю. Декілька простих додатків на базі ARCore уже були створені. Google поки що на благодійній основі публікує більшість з них на своєму офіційному сайті, тим самим заохочуючи їх створювати нові програми та ігри з доповненою реальністю.

Для подальшої підтримки ARCore в Google вирішили піти ще далі – ще одного Tango репутація компанії на ринку VR-технологій може просто не витримати. Для того, аби розробники зацікавились технологією, у компанії вирішили підтримувати створення сайтів з віртуальною реальністю. У "Корпорації добра" вже випустили стандарти та good practice для розробки веб-систем на базі доповненої реальності. Для створення вебсайтів на базі технології VR потрібні спеціально адаптовані браузери, підтримкою яких також планує займатися Google. Цікаво, але браузери будуть підтримуватись не лише Android, але і девайсами прямого конкурента (Apple), які працюють на операційній системі iOS.

Нагадаємо, що презентація ARKit від Apple пройшла досить успішно у червні поточного року. ARKit (набір інструментів для розробки мобільних додатків з доповненою реальністю на базі iOS) відразу зацікавив розробників та інвесторів. Система буде підтримуватись айпадами та айфонами, а користуватись їй можна буде вже з наступного оновлення операційної системи – з iOS 11 (вихід анонсовано восени 2017 року).

Але віртуальна реальність – не лише ігри чи мобільні додатки для розваг. VR технології цікаві також для інших сфер бізнесу. Завдяки ній можна досягти підвищеної ефективності співробітників через використання додаткової інформації під час роботи. Різницю між звичайним співробітником та тим, що використовує можливості доповненої реальності, можна порівняти з грою в покер.

Співробітник, який діє "старим методом", сидить за офлайн-покерною партією. Кожен наступний крок виважений лише його інтуїцією, особистим досвідом та вміннями розгадувати карти інших. Але той співробітник, котрий використовує переваги доповненої реальності у роботі, грає онлайн. Він одразу використовує велику кількість статистичного софту, може звільнити свій розум, вираховуючи оптимальний розмір ставки – все це роблять за нього технології. Саме тому його партія буде більш творчою, успішною та ефективною.

Завдяки тому, що у людини звільняються додаткові ресурси уваги та пам'яті, він може зосередити власний потенціал та отримані точні дані для вибору оптимальної стратегії гри. Так само і в бізнесі – коли у співробітника уся необхідна інформація завжди доступна протягом декількох хвилин, він може присвятити набагато більше часу на вирішення дійсно патових ситуацій. ARCore від Google робить інтеграцію подібних технологій в робочий процес більш простим, доступним, а відтак, реальним.

Наступна публікація